Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Volvo tonar ner pitchrykten

Publicerad: 30 Oktober 2012, 14:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

Volvo Lastvagnar är ute i en reklambyråpitch, skriver internationella medier. Men enligt Volvo själva är de inte ute i någon större pitch.


Ämnen i artikeln:

VolvoForsman Bodenfors

Enligt Brand Republic och campaignlive.co.uk går Volvo Lastvagnar, som för närvarande jobbar med bland annat Forsman & Bodenfors, ut i en internationell reklampitch.

Volvo själva säger dock att de inte är ute i någon större pitch.

– Vi har kvar Forsman och Bodenfors som strategisk huvudbyrå, det ändras inte. Sedan har vi ju mindre projekt på gång hela tiden, säger Per Nilsson, pr-ansvarig på Volvo Lastbilar, till dagensmedia.se.

Vad är ni ute i för typ av mindre reklampitch just nu?

– Det är inget jag kan gå in på.

Har ni några som helst planer på att se över ert arbete med Forsman & Bodenfors eller gå ut och leta efter en ny strategisk huvudbyrå?

– Nej, det har vi inte, men vi har som sagt flera mindre projekt som dyker upp hela tiden.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

VolvoForsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.