Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Volvo lägger uppdrag hos AKQA

Volvo lägger sitt globala digitaluppdrag hos reklambyrån AKQA – som nu öppnar kontor i Göteborg.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 13 Maj 2015, 05:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:01

Ämnen i artikeln:

Volvo

Enligt uppgifter till Dagens Media blir reklambyrån AKQA Volvos digitala huvudbyrå. Därmed tappar R/GA, som har jobbat med Volvo sedan slutet av 2013, uppdraget.

Uppgifterna bekräftas av Volvos marknadskommunikationschef Per Carleö.

– Det stämmer, men det är inte mig du ska prata med, säger han till Dagens Media.

Per Carleö hänvisar istället till Timo Paulsson, ansvarig för digitala medier på Volvo.

Honom har Dagens Media sökt.

AKQA ska nu öppna ett kontor i Göteborg. Enligt byråns sajt ska kontoret öppna ”senare i år”. Byrån söker bland annat en cd och en senior projektledare.

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.