Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 17 April 2012, 17:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25
Forsman & Bodenfors vinner sitt tredje guld med kampanjen ”155 mil på en tank” för Volvo.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012Med en copy som sträcker sig från svenska via danska och tyska till franska illustrerar Forsman & Bodenfors hur långt det går att köra på en tank bensin med en Volvo V70.
Motiveringen till vinsten i kategorin Tidningsannonsering lyder:
”Årets tidningsannons visar i all sin enkelhet att en meget stærk idé kan få kommunikationen jede Strecke zurücklegen – ja ganz ein oeuf d'or.”
Juryn delar också ut tre silverägg i kategorin. Forsman & Bodenfors vinner ytterligare ett ägg för Volvo – denna gång för ”Pedestrian”, Garbergs vinner för Ipad-kampanjen ”Lås upp” för Amnesty och det tredje silvret går till DDB Stockholm och ”Livet är kort” för McDonalds.
Ämnen i artikeln:
Guldägget 2012