Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Volvo ger Forsman guld

Publicerad: 17 April 2012, 17:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Forsman & Bodenfors vinner sitt tredje guld med kampanjen ”155 mil på en tank” för Volvo.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Med en copy som sträcker sig från svenska via danska och tyska till franska illustrerar Forsman & Bodenfors hur långt det går att köra på en tank bensin med en Volvo V70.

Motiveringen till vinsten i kategorin Tidningsannonsering lyder:

”Årets tidningsannons visar i all sin enkelhet att en meget stærk idé kan få kommunikationen jede Strecke zurücklegen – ja ganz ein oeuf d'or.”

Juryn delar också ut tre silverägg i kategorin. Forsman & Bodenfors vinner ytterligare ett ägg för Volvo – denna gång för ”Pedestrian”, Garbergs vinner för Ipad-kampanjen ”Lås upp” för Amnesty och det tredje silvret går till DDB Stockholm och ”Livet är kort” för McDonalds.

Arbetsgrupp ”155 mil på en tank”

Art Director Jeremy Phang, Agnes Stenberg-Schentz Copywriter Jeremy Phang, Agnes Stenberg-Schentz Formgivare Mikko Timonen Produktionsledare Anna Levegård Projektledare Anders Bothén Uppdragsgivare Bengt Junemo  Repro/Original F&B Factory Mediebyrå Mindshare Sweden

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.