Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Volvo Cars väljer Forsman & Bodenfors som global byrå

Publicerad: 17 December 2015, 13:44
Uppdaterad: 17 December 2015, 18:08

Forsman & Bodenfors blir en av biljättens strategiska reklambyråer i hela världen. "Det är underbart" säger vd:n Erik Sollenberg.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsForsman Bodenfors

Förra året präglades av stora kreativa framgångar för Forsman & Bodenfors. The Gunn Report –  som varje år rankar världens mest prisade byråer, kampanjer och annonsörer – utsåg vid årskiftet Forsman & Bodenfors till världens bästa byrå.

Också i år har Forsman & Bodenfors vunnit flera internationella priser för sitt arbete för Volvo Cars, bland annat för kampanjen "Vintersaga".

Idag står det klart att biljätten väljer Forsman & Bodenfors som en av sina globala reklambyråer med fokus på kreativ strategi.

– Vi har ju primärt haft Volvo som vår uppdragsgivare på den svenska marknaden under de senaste åren men inom ramen för det gjort olika projekt som också gått globalt. Det som händer nu är att vi får en tydligare roll i relation till det globala arbetet. För oss som har jobbat med Volvo i många år känns det som ett fantastiskt förtroende och en enorm bekräftelse på att de värdesätter det arbete vi har gjort och vill se en större effekt ur ett globalt perspektiv. Det är underbart, säger Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors, till Dagens Media.

– Vi har redan adderat betydligt mycket fler människor till vårt Volvouppdrag men självklart är det något vi kommer att behöva göra ytterligare. Det här blir ett helt nytt updrag, jobbet vi gör har en mer global utgångspunkt och vi måste förhålla oss till en helt annan informationsbas i våra kampanjer.

Hur ska ni fira?

– Det råkar vara så att nyheten går ut samma dag som vår årliga julfest, så det blir ett högst naturligt firande.

Volvo hoppas att Forsman & Bodenfors djupa förståelse för Volvos varumärke, kombinerat med deras påvisade kreativa ledarskap kommer spela en stor roll för Volvo Cars framtida förvandling, enligt ett pressmeddelande.

FRIDA NYGREN

YLVA LARSSON


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev