Volt hjälper Absolut att fira midsommar

2016-06-22 13:01  
Volts visuella identitet för "Absolut Midsummer".

Reklambyrån Volt tar fram en visuell identitet för Absolut Vodka.

Med konceptet ”Absolut Midsummer” vill det anrika spritvarumärket exportera det svenska midsommarfirandet till resten av världen.

Reklambyrån Volt tar fram den globala visuella identiteten. Bakom midsommarutseendet står Matt Squire och Helena Leach, som idag leder designavdelningen på Volt och har samarbetat med Absolut Vodka under flera år, när de drev designbyrån The Kitchen.

”Absolut Midsummer” är dock det första samarbetet under Volts flagg.

– Vi har utifrån Absoluts befintliga ramverk skapat något levande, modernt och färgstarkt. Det är dessutom skapat med analogt hantverk helt utan genvägar, vilket gör att det känns lika nytänkande som traditionellt. Midsommar med en twist, helt enkelt, säger Helena Leach, cd på Volt, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp på Volt

Helena Leach, CD

Matt Squire, Head of design

Hyo Lee, Designer

Caroline Sjöström, Produktionsledare

Åsa Stjärnquist, Originalare

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt