Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Volt blir Situations Sthlm nya byrå

Med valet av Volt vill Situation Sthlm lägga större fokus på vad tidningen betyder för sina försäljare.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Oktober 2015, 14:29
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:24

Ämnen i artikeln:

VoltSituation Stockholm

Situation Sthlm har nyligen flyttat till nya lokaler på Timmermansgatan på Söder. Nu byter man också till en Södermalmsbaserad reklambyrå, nämligen Volt på Södermannagatan.

Samtidigt vill man tydligare än tidigare lägga fokus på tidningen och vad den gör för de som säljer den, och vad säljarna i sin tur betyder för tidningen.

– Situation Sthlm hjälper utsatta människor att hjälpa sig själva, genom att ge dem ett socialt sammanhang, en kontext, en känsla av tillhörighet, en mening med vardagen, och en konkret väg ut ur deras nuvarande livssituation, säger vd Pia Stolt i ett pressmeddelande.

Tidningen Situation Sthlm kommer ut 12 gånger om året och har funnits i 20 år.

– Ingen annan tidning ägnar sig åt det vi gör – geografiskt snäv lokaljournalistik i magasinsformat. Som dessutom har en unik distributionskanal direkt på gatan i staden vi skriver om, säger Ulf Stolt, chefredaktör, i ett pressmeddelande.

Volt ser fram emot att börja uppdraget som man upplever som” hedrande”.

– Det är ett angeläget och viktigt uppdrag, helt klart. Vårt mål är att hjälpa Situation Sthlm att göra ett ännu bättre jobb, och vi är otroligt stolta över att få chansen att göra skillnad, säger Henrik Stampe, vd på Volt, i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN:

Situation Sthlm-chefen: "Jag blev så otroligt glad"

Ämnen i artikeln:

VoltSituation Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.