Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Volt blir SBAB:s nya reklambyrå

Publicerad: 10 April 2015, 10:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

När SBAB ska flytta fokus från sparkonton till bolån är det reklambyrån Volt som kommer att hjälpa dem.


Efter en pitchprocess som inleddes i november är det Volt som blir ny reklambyrå till SBAB.

– Vi är väldigt glada över att vi har blivit valda. Det har varit en lång pitchprocess som började under hösten och det känns så klart väldigt roligt att vi kom vinnande ur den, säger Henrik Stampe, vd på Volt, till Dagens Media och fortsätter:

– I pitchprocessen valde vi ett arbetssätt där vi kombinerade strategiska resonemang med konkreta idéer. Utgångspunkten var ett större strategiskt resonemang utifrån SBAB:s nya fokus som landade väl hos SBAB.

Efter att ha marknadsfört sina sparkonton under en lång tid har SBAB nu valt att skifta fokus tillbaka till bolån.

Volts uppdrag kommer att omfatta både kommunikation och strategisk rådgivning.

– Vi kommer att jobba både med den strategiska grundplattformen och med att dra igång olika kampanjer med ett stort digitalt fokus Utmaningen är att nå ut till olika målgruppssegment med impact och kontinuitet, säger Henrik Stampe och fortsätter:

– Vårt arbete har redan kommit igång och nu utvecklar vi den första kampanjen som kommer ut om någon månad. Jag kan inte avslöja vad den avser mer än att det är en tjänst som SBAB erbjuder men som inte har marknadsförts tidigare.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.