Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Volontaire till Berghs

När kommunikatonsskolan Berghs sökte en huvudbyrå föll valet på Volontaire.


Publicerad 2013-03-27 09:08
Uppdaterad 2015-12-06 13:51

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:

I syfte att stärka sin position som utbildningsaktör mot näringslivet har Berghs school of communications valt att engagera en huvudbyrå.

Efter en urvalsprocess föll valet på Volontaire.

– Vi sökte en byrå med dokumenterad erfarenhet av att skapa långsiktiga projekt snarare än kortlivade kampanjer, där samsyn på arbetsprocess och omvärldens utmaningar inom kommunikation spelade en stor roll, säger Åsa Marklund, marknadschef på Berghs i ett pressmeddelande.

Byråns uppdrag blir att hjälpa Berghs kreativt och affärsmässigt. Skolan går mot ett mer internationellt perspektiv och räknar numera hela Norden som sin målgrupp, samtidigt som man tydligare vill rikta sig till näringslivet och vidareutbildning.

– Vi vill samarbeta med en byrå som delar vår syn att framtidens kommunikation är värderingsstyrd och bygger på hållbarhet, säger Åsa Marklund.

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.