Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Vizeums digitala avdelning växer

Publicerad: 2 september 2010, 12:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:40

Aegisbyrån Vizeum rekryterar två nya medarbetare till den digitala avdelningen. ”Det är ett led i en större satsning på det digitala”, säger Johan Bendz, digital chef på byrån.


De två nya medarbetarna är Anna Rosendahl, tidigare marknadsansvarig på auktionssajten Bidster, samt Mårten Thorslund, senast från Lovefilm.

– Vi växer med två anställda på den digitala sidan. Det här är ett led i en större satsning på det digitala, säger Johan Bendz.

Själv hämtades han till Vizeum i februari, från Tradedoubler. Tidigare har Vizeum inte haft någon renodlad digital avdelning utan använt sig av systerbyrån Suddenly.

– Medielandskapet blir allt mer digitaliserat och då är det viktigt att vi utvecklar vår egen digitala kompetens. Det är enklare och mer effektivt att göra det om vi har våra mediespecialister anställda internt, sa vd:n Ulrika Molin då.

I dag består den digitala avdelningen på Vizeum av åtta medarbetare, varav sex i Stockholm och två i Göteborg.

– Till skillnad från de flesta andra byråerna har vi specialister även på lokalkontoren, säger Johan Bendz.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev