Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Vizeum snor från Starcom

Publicerad: 28 september 2010, 08:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Konjunkturen vänder - och mediebyråerna börjar återigen leta efter kompetent personal. Vizeum fyller nu på med tre nya namn.


Ämnen i artikeln:

StarcomVizeum

Som Dagens Media tidigare berättat har många byråer kunnat anställa igen efter förra årets stålbad.

Aegis-byrån Vizeum har den senaste tiden tagit in tre nya kundansvariga, varav två har ett förflutet på Starcom. De är Henrik Looser, tidigare research manager på Starcom, samt Linda Felicetti, som dock närmast kommer från ett jobb som marknadschef på Plan Sverige.

Dessutom har Vizeum rekryterat Henrik Staaf, tidigare försäljnings- och marknadschef på Bertil Bingo.

– Det känns mycket positivt att få in så pass starka namn, säger Ulrika Molin, Vizeums vd.

Växer ni eller ersätter de folk som har slutat?

– Vi växer, men vi har också några mammalediga, så att det det är en kombination.

Vizeum hade ett tufft 2009, med en rörelseförlust på -5,5 (1,9) miljoner kronor samt en minskad omsättning på 19 procent. 2010 ser bättre ut, säger Ulrika Molin.

– Ekonomiskt ser de bra ut. Det kommer att bli ett plusresultat i år, vilket känns väldigt skönt.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

StarcomVizeum

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev