Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Visit Denmark väljer Bizkit

Publicerad: 25 Augusti 2009, 08:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Turistbyrån Visit Denmark bryter ett sju år lång samabete.


Visit Denmark är Danmarks nationella turismorganisation vars uppgift är att promota landets på prioriterade utländska marknader.

En av dem är Sverige.

– Danmark är en stor destination för svenskar, även om resandet gått ned lite sedan tax-freen försvann. Dessutom är den svenska valutakursen dålig, men 2009 har ändå gått okej, säger Andréas Näsman, vd på Visit Denmark.

I sju år har TBS stått för Visit Denmarks medieköp. Nu har man dock avlsutat samarbetet till förmån för Bizkit.

– Det är aldrig kul att göra slut med någon man gillar, men ibland gör man det ändå. Vi vill få nya ögon på det vi gör, säger Andréas Näsman.

Visit Denmark har hittills i år lagt drygt 8 miljoner kronor brutto på medieköp, enligt Sifo. Tv har varit huvudkanalen tidigare, men det är inte säkert att den kommer förbli så framöver.

– Det ska vi nu tillsammans med Bizkit sätta oss ned och titta över, säger Andréas Näsman.

Visit Denmark jobbar också med reklambyrån Tempel.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.