Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Vinnartoppen

Prime och Farfar toppar vinnarlistan så här långt i tävlingen. Totalt har de svenska byråerna vunnit 18 lejon efter att tre kategorier har avgjorts.


Publicerad 2010-06-22 07:10
Uppdaterad 2015-12-06 15:46

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2010

Dela artikeln:

Prime vann ett guld i PR för Aladdin tillsammans med Ogilvy - samma kampanj fick även ett silver. Dessutom vann Prime ett guld för Audi och silver för McDonalds och Vårdguiden.

Även Farfar har fem lejon hittills, samtliga för Nokias ”The World´s Biggest Signpost”. Det blev ett guld och två brons i Direct och två silver i Promo.

Här är alla vinnare hittills

Prime/Ogilvy 1 guld, 1 silver

Prime 1 guld, 2 silver

Farfar 1 guld, 2 silver, 2 brons

Ester 1 guld, 1 silver

Forsman & Bodenfors 1 guld

Åkestam Holst 1 silver, 1 brons

DDB Stockholm 1 silver

From Stockholm with Love 1 silver

CP+B Europe 1 brons

Draft FCB 1 brons

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.