Vinkund till Adon

Mediebyrån Adon vinner vinhuset Concha y Toro efter en pitch.

Concha y Toro har varumärken som Casillero del Diablo, Trio och Sunrise. Adons uppdrag är att se till att fler hittar till vinerna hos Systembolaget.

Det var framför allt Adons digtala erbjudande som avgjorde valet.

– Vi valde Adon för att vi mötte ett väldigt vasst team med lång erfarenhet och bred kompetens. Deras digitala erbjudande var nytänkande och pedagogiskt och de visade stor förståelse för våra utmaningar. De var inte rädda för att rekommendera nya grepp och lösningar och vi uppskattade att de delar vårt fokus på resultatet och affären, säger Peter Lidvall, Sverigechef på Concha y Toro, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp på Adon

Projektledare och rådgivare: Johanna Alanko

Printrådgivare: Björn Fransén

Digital rådgivare: Adela Vergara

TV-rådgivare: Kerstin Åström

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-11-28 13.34Uppdaterad 2015-12-06 12.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: