Vindkraftbolag väljer Volt

Volt gick vinnande ur vindkraftbolaget O2:s reklambyråpitch.

Uppdraget blir att utforma en "långsiktig kommunikationsplattform", både för konsument- och företagsmarknaden.

O2 erbjuder konsumenter andelsägande i vindkraftverk och vänder sig även till företag som vill använda vindkraft som elförsörjning.

Ambitionen är att vara ledande på förnybar energi och att sprida ägandet av elproduktionen.

Utmaningen är att varumärket än så länge är relativt okänt för allmänheten.

Det vill man nu ändra på i samarbete med Volt.

- Byråns uppdrag blir att ta fram hur varumärkes- och kommunikationsfrågan ska angripas ur ett helhetsperspektiv och där blir hela vår verksamhet utgångspunkten, säger bolagets vd Johan Ihrfeldt i ett pressmeddelande.

Publicerad 2012-02-01 14.00Uppdaterad 2015-12-06 14.34

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: