Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

”Ville inte göra någon tråkig sajt”

Publicerad: 9 Mars 2012, 11:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:26

Reklambyrån Goodmorning Sunshine tar transparens till en ny nivå – och börjar liveuppdatera det dagliga arbetet på byrån.


I skrivande stund är 94 procent av de anställda på Goodmorning Sunshine upptagna med att äta biff. En anställd vid namn Åsa stannade tydligen kvar på kontoret för att istället stjäla godis som är till för barn.

All denna djuplodande info är till allmänhetens beskådan via Goodmorning Sunshines nya sajt, där byråns alla aktiviteter registreras och uppdateras live.

– Kan vi göra bra reklam för oss själva så kan vi göra det för våra kunder också, säger Måns Ulvestam, vd på Goodmorning Sunshine.

Just nu vill ni tydligen ha fredagsbiff?

– Ja, men vi har inte kommit till restaurangen än. Biff och bearnaisesås är aldrig fel.

Fasta aktiviteter som lunch är tidsstyrt men övrig information får de anställda knappa in själva.

Varför har ni valt att utforma sajten på det här sättet?

– De flesta har så tråkiga hemsidor. Vi vill folk ge folk chansen att lära känna oss lite bättre.

Förutom liveuppdateringarna ser också Goodmorning Sunshine möjligheter att sälja annonser på sajten. Målgruppen är – andra reklambyråer.

– Det är sådana idéer som kommer till oss hela tiden, det är svårt att begränsa sig. Vi tror att någon i samma bransch som oss, med lite sinne för humor, kanske vill annonsera. Det utesluter ju vissa byråer men jag säger inte vilka.

Så har någon hört av sig då?

– Nej, men jag kan väl passa på att säga att priset är diskuterbart och den första annonsören utlovas en fin rabatt.

Rebecka Lindberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.