Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Via till Edelman

Publicerad: 21 Augusti 2012, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Edelmans vd Linda Waxin säger att byrån, som en konsekvens av att de tagit in Johan Rynell som creative planner, fått in tvättmedelsmärket Via som kund.


Dagensmedia.se skrev nyligen om att Edelman Stockholm värvat från både Jung och McCann. Nu berättar Linda Waxin att byrån startat ett samarbete med Via.

– Vi har genomgått en väldigt stor förändring. Vi har byggt ett eget team och det går bra för oss. När vi hittade Johan så tjuvstartade vi lite och med honom som creative planner har vi vunnit två pitcher redan, bland annat Unilevers varumärke Via, säger Linda Waxin, vd på Edelman, till dagensmedia.se.

Linda Waxin säger att projektet som Edelman jobbar med är tidsbegränsat och kommer att pågå under ett halvår, men hon kan ännu inte gå i detalj på exakt hur arbetet kommer att se ut.

– Kampanjen vi jobbar med gäller digitalt och pr, kan man säga. Det är vår första vinst på Unilever och det är skitkul. Vi vann på idén, säger hon.

Tidigare i år vann Edelman ett utökat uppdrag för William Grant & Sons, som gäller brand activation för Tullamore Dew.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.