Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

”Vi ska bli 10-12 anställda”

Publicerad: 12 Oktober 2010, 04:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:36

Hållbarhetsbyrån The Good Guys dopar styrelsen med Gants före detta globala marknadschef Nina Lindvall. Nu flaggar grundaren Jonas Pinzke för expansion.


Ämnen i artikeln:

SCABerghsGant

The Good Guys är inriktade på att hjälpa sina kunder med hållbarhetsarbete, kommunikation och affärsutveckling.

Ett område som ligger i tiden, då allt fler företag antar mer eller mindra ambitiösa CSR-planer och gärna vill bli uppfattade som goda samhällsmedborgare.

Byrån, som i dag består av grundarna Jonas Pinzke och Harry McNiel, Planerar nu för en ordenligt tillväxt.

– Vi har stora projekt på väg in. Och med den takt som efterfrågan nu utvecklas kommer vi att vara 10-12 personer inom något år, säger Jonas Pinzke.

Just nu söker The Good Guys en strategisk projektledare.

Bolaget har även tagit in Gants före detta globala marknadschef Nina Lindvall som styrelseledamot.

– Hon tog plats i styrelsen efter ett samtal vi hade för en tid sedan och sitter med som advisor i vissa projekt. Men hon jobbar inte aktivt med bolaget, säger Jonas Pinzke.

Bland The Good Guys kunder finns i dagsläget jättekoncernen SCA, Telge-koncernen, Sida, Näringslivets internationella råd, Berghs School of Communication, Nobile, Serious Nature, Beyond the Line samt Framtidsboxen.

Men företaget säger sig även ha en hel del kunder som de inte kan berätta om.

Är inte det märkligt med tanke på att ni jobbar med hållbarhet?

– I ett första skede handlar det för många kunder om att göra ett stort internt arbete innan man går ut och kommunicerar.

Hur ser konkurrensen ut för er typ av byrå?

– Internationellt sett finns det ett par aktörer. Här i Sverige finns det ett gäng renodlade CSR-aktörer, men färre som även sysslar med kommunikation.

Hur gör ni för att få företag att lägga pengar på hållbarhetsarbete?

– Vi kopplar det nära till lönsamheten. Långsiktiga hållbara val kan man räkna hem både på kort och på lång sikt. Det inte bara en konstad utan även en intäkt, vilket vi försöker att förklara.

Dagensmedia.se har sökt Nina Lindvall.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SCABerghsGant

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev