Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

”Vi är lite som Spotify, fast vi går med vinst”

PS Communication växer år för år. Fjolårets omsättning på drygt 245 miljoner kronor är störst någonsin, och byråintäkten landar på runt 100 miljoner.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 11 Maj 2016, 13:23
Uppdaterad: 11 Maj 2016, 14:03

Ämnen i artikeln:

kommunikationsbyråPS Communication

– Det känns positivt. PS har varit en byrå med fokus på att växa och att ta marknadsandelar. Vi är lite som Spotify, men till skillnad från dem går vi med vinst, säger Patrick Walldén, vd för PS group, till Dagens Media.

Kommunikationsbyrån har det senaste året fått in nya stora kunder som SAS, K-rauta och IBM. Byråintäkten är intakt och ganska exakt föregående bokslutsår.

­–Vi har både breddat oss och satsat på spetskompetens, och det driver vår tillväxt. Vi ser att många kunder vill ha integrerade lösningar och efterlyser innovativ kommunikation.

– Gillar man flingor så är det bra för Kelloggs som har störst hyllmeter. Branschen växer och som marknadsledande byrå har vi en bra position.

Resultat PS Communication Sweden AB

12 månader, september-augusti 2014/2015

Omsättning: 244 858 000  (228 884 000 år 2013/2014)

Resultat efter finansnetto: +1 978 000 (345 000 år 2013/2014)

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.