Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Vd-byte på AWB

Grundaren Johan Grönberg kliver ned från posten som vd för pr-byrån AWB. Han ersätts av Jimmy Johansson, tidigare marknadschef på Björn Borg.


Publicerad 2011-01-12 11:37
Uppdaterad 2015-12-06 15:25

Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:

Jimmy Johansson går även in som partner i AWB. Johan Grönberg blir i sin tur "storkundsansvarig, strateg samt ansvarig för byråns erbjudande".

– Vi bygger vidare som bolag och det här är stor och viktig del i vår fortsatta utveckling, säger Johan Grönberg.

Jimmy Johansson säger till dagensmedia.se att han har "haft koll på AWB länge".

– Det är bra människor som jobbar här och de har intressanta kunder. Det finns en stor potential för byrån att växa, säger han.

AWB är fortfarande en relativt liten byrå. Hur stora vill ni bli?

– Vi ska lägga en plan nu så exakt hur den färdriktiningen blir är inte klart.

AWB omsatte 10,5 miljoner kronor under 2009 och redovisade en smärre rörelseförlust. Förra året drog man bland annat in kunderna HTC och Coca-cola.

– Vi har inte stängt böckerna än, men vi växte med runt 35 procent 2010, säger Johan Grönberg.

Jimmy Johansson tillträdde i måndags.

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.