"Vattenfall väljer DDB"

DDB tar hem uppdraget som Vattenfalls nya reklambyrå, skriver Resumé.se. Vattenfall vill inte kommentera uppgiferna.

Resumé hänvisar till en anonym byråledare som säger att samtliga byråer i Vattenfalls pitch har fått beskedet att uppdraget går till DDB.

 – Det är intressant information, men upphandlingen pågår fortfarande och är nu inne i sina sista självande moment, säger Vattenfalls marknadschef Linus Almqvist.

Han är dock inte redo att dementera uppgifterna.

– Det är en europeisk pitch och vi har vissa lagar och regler som vi måste följa. Av hänsyn till dem och till de byråer som är med i upphandlingen kan jag varken bekräfta eller dementera, säger Linus Almqvist till dagensmedia.se.

Som dagensmedia.se tidigare har rapporterat söker Vattenfall både reklam- och mediebyrå för hela koncernen. Samarbetet med Lowe Brindfors kommer inte att fortsätta.

Publicerad 2011-03-03 12.04Uppdaterad 2015-12-06 15.19

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: