Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

"Vattenfall väljer DDB"

DDB tar hem uppdraget som Vattenfalls nya reklambyrå, skriver Resumé.se. Vattenfall vill inte kommentera uppgiferna.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 03 Mars 2011, 12:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:19

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDBVattenfall

Resumé hänvisar till en anonym byråledare som säger att samtliga byråer i Vattenfalls pitch har fått beskedet att uppdraget går till DDB.

 – Det är intressant information, men upphandlingen pågår fortfarande och är nu inne i sina sista självande moment, säger Vattenfalls marknadschef Linus Almqvist.

Han är dock inte redo att dementera uppgifterna.

– Det är en europeisk pitch och vi har vissa lagar och regler som vi måste följa. Av hänsyn till dem och till de byråer som är med i upphandlingen kan jag varken bekräfta eller dementera, säger Linus Almqvist till dagensmedia.se.

Som dagensmedia.se tidigare har rapporterat söker Vattenfall både reklam- och mediebyrå för hela koncernen. Samarbetet med Lowe Brindfors kommer inte att fortsätta.

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDBVattenfall

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.