Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 28 september 2010, 05:49
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37
Vattenfalls reklambyråupphandling är nu igång. Dessutom letar koncernen en ny mediebyrå.
Vattenfall har tidigare meddelat att man inte kommer att förlänga sitt reklambyråavtal med Lowe Brindfors, som går ut i vid årsskiftet.
Nu drar man igång en stor upphandling med syftet att både hitta en reklambyrå och en mediebyrå för hela koncernen.
– Byrån måste kunna verka på alla marknader och ha ett helhetstänk. Kriterierna är ett byrånätverk med representation i Stockholm, Amsterdam, Berlin och London, och ett starkt nätverk i varje land, sa Linus Almqvist, ansvarig för marknadskommunikation på Vattenfall, till Dagensmedia.se tidigare i år.
Målet är att teckna ramavtal med två byrånätverk som kan arbeta med varumärket på alla marknader i Europa, skriver Vattenfall i ett pressmeddelande.
Planen är att upprätta ett tvåårigt avtal med möjlighet till förlängning i ytterligare två år. Förhoppningen är att affären ska vara klar under första kvartalet 2011.
Arbetet med att hitta en ny kommunikation tog fart i samband med att vd:n Øystein Løseth tillträdde i mitten av april.
På mediebyråsidan jobbar Vattenfall med OMD sedan i årsskiftet 2008/2009.
Kristin Djerf