Gå direkt till textinnehållet

Västtrafik letar reklambyrå

Västtrafik är Sveriges näst största kollektivtrafikbolag. Bild: Wikimedia commons

Västtrafik ska hitta en ny reklambyrå för att utveckla varumärket och kollektivtrafiken i Västa Götalandsregionen.

Västtrafik går ut i upphandling för att hitta en ny reklambyrå.

"Som strategisk partner arbetar man tillsammans med ledning och marknadsavdelning med att utveckla varumärke och kollektivtrafiken i Västra Götalandsregionen", skriver man i annonsen.

Trafiken som Västtrafik ansvarar för omfattar 2 700 bussar, tåg, spårvagnar och båtar och 22 000 hållplatser i Västsverige, vilket gör Västtrafik till Sveriges näst största kollektivtrafikföretag.

Avtalet sträcker sig fram till 31 oktober år 2020, och sista anbudsdag är den 8:e september.

Västtrafiks nuvarande reklambyrå är Forsman & Bodenfors.

Dagens Media söker Västtrafik för ytterligare kommentar.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2017-07-03 07.16Uppdaterad 2017-07-03 07.17

Dela artikeln: