Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Världsnaturfonden till OMD

OMD ska hjälpa Världsnaturfonden (WWF) att utveckla mediestrategin.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 15 September 2016, 14:32
Uppdaterad: 15 September 2016, 14:51

Ämnen i artikeln:

OMDWWF

I konkurrens med flera andra byråer har OMD vunnit uppdraget att hjälpa till att utveckla Världsnaturfondens (WWF) kommunikation. Just nu har Malmöbyrån 2XL uppdraget.

– Anledningen till att vi har gått ut i en ny upphandling är att vi har vuxit så pass mycket online, och behöver därför en större byrå med mer muskler, säger Karin Lindwall, insamlingschef på WWF, till Dagens Media.

Samarbetet med OMD i Sverige ska stötta WWFs kommunikation både externt och internt.

– OMD har stor förståelse för de utmaningar vår organisation står inför och en spetskompetens som verkligen passar in i hur vi vill jobba framöver med vår kommunikationsstrageti, forsätter Karin Lindwall.

Ämnen i artikeln:

OMDWWF

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.