Världsnaturfonden till OMD

OMD ska hjälpa Världsnaturfonden (WWF) att utveckla mediestrategin.

I konkurrens med flera andra byråer har OMD vunnit uppdraget att hjälpa till att utveckla Världsnaturfondens (WWF) kommunikation. Just nu har Malmöbyrån 2XL uppdraget.

– Anledningen till att vi har gått ut i en ny upphandling är att vi har vuxit så pass mycket online, och behöver därför en större byrå med mer muskler, säger Karin Lindwall, insamlingschef på WWF, till Dagens Media.

Samarbetet med OMD i Sverige ska stötta WWFs kommunikation både externt och internt.

– OMD har stor förståelse för de utmaningar vår organisation står inför och en spetskompetens som verkligen passar in i hur vi vill jobba framöver med vår kommunikationsstrageti, forsätter Karin Lindwall.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-09-15 14.32Uppdaterad 2016-09-15 14.51

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: