Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Världsarv till Vinter

Reklambyrån Vinter får uppdraget att sköta kommunikationen kring världsarvet Laponia.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Augusti 2011, 09:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:01

Ämnen i artikeln:

Vinter

Tillväxtverket har tidigare öronmärkt 55 miljoner kronor som ska gå till att informera om Laponia – en yta på 9400 kvadratmeter samisk mark i Lappland som Unesco utsett till världsarv.

Vinter ska nu bidra till att sprida intresse, kunskap och engagemang för Laponias natur och kultur. Det ska ske via informationsinsatser som olika besökscenter, ny skyltning, hemsida och trycksaker. Dessutom blir det en ny varumärkesplattform, grafisk identitet och kommunikationsstrategi.

– Det var inget svårt beslut, Vinters bakgrund, kunskap och lyhördheten i förslaget  avgjorde, säger Marie Björklund, projektledare för Laponia, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Vinter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.