Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Vårdförbundet till Familjen

Vårdförbundet tar Familjen till hjälp för att nå ut. Gemensamma kampanjen ”Fullt ut” lanseras i Almedalen.


Publicerad 2010-07-02 10:45
Uppdaterad 2015-12-06 15:45

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dela artikeln:

Vårdförbundet samlar fyra yrkesgrupper inom vården, sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor.

– Vi ska se till att våra medlemmars vårdkunskaper värderas högre än de gör idag, säger Alf Lindberg, marknadschef på Vårdförbundet.

Tillsammans med Familjen testar nu Vårdförbundet nya grepp för att nå ut med sitt budskap, att medlemsgruppernas kunskap inte värderas fullt ut.

Navet i kampanjen är sajten Fulltut.se, en aktivitetssajt där medlemmarna kan dela med sig av sina berättelser och där allmänheten kan bidra med sitt stöd.

– Familjen kom med en klockren budskapskrok som vi kan använda och har många idéer om hur vi kan synliggöra frågan på andra sätt än i de traditionella kanalerna, säger Alf Lindberg.

Kampanjen lanseras under Almedalsveckan, där Vårdförbundet genomför en rad aktiviteter. Delvis tillsammans med Familjen.

– Familjen har hittat på några gerillagrejer som vi genomför, både för att roa och för att irritera, säger Alf Lindberg.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.