Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Vårdförbundet till Familjen

Publicerad: 2 Juli 2010, 10:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:45

Vårdförbundet tar Familjen till hjälp för att nå ut. Gemensamma kampanjen ”Fullt ut” lanseras i Almedalen.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenAlmedalsveckan

Vårdförbundet samlar fyra yrkesgrupper inom vården, sjuksköterskor, barnmorskor, biomedicinska analytiker och röntgensjuksköterskor.

– Vi ska se till att våra medlemmars vårdkunskaper värderas högre än de gör idag, säger Alf Lindberg, marknadschef på Vårdförbundet.

Tillsammans med Familjen testar nu Vårdförbundet nya grepp för att nå ut med sitt budskap, att medlemsgruppernas kunskap inte värderas fullt ut.

Navet i kampanjen är sajten Fulltut.se, en aktivitetssajt där medlemmarna kan dela med sig av sina berättelser och där allmänheten kan bidra med sitt stöd.

– Familjen kom med en klockren budskapskrok som vi kan använda och har många idéer om hur vi kan synliggöra frågan på andra sätt än i de traditionella kanalerna, säger Alf Lindberg.

Kampanjen lanseras under Almedalsveckan, där Vårdförbundet genomför en rad aktiviteter. Delvis tillsammans med Familjen.

– Familjen har hittat på några gerillagrejer som vi genomför, både för att roa och för att irritera, säger Alf Lindberg.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AlmedalenAlmedalsveckan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev