Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Valentin & Byhr riktar blicken utomlands

Publicerad: 28 November 2012, 13:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:03

Valentin & Byhr byter strategi och siktar mot den internationella marknaden.


Ämnen i artikeln:

Valentin Byhr

Valentin & Byhr kallar sig idag för ett kommunikationshus med kompetens inom bland annat app-utveckling, pr och traditionell reklam.

Nu ska man ta nästa steg och riktar då blicken mot den internationella marknaden.

Fokus ska ligga på stora, globala varumärken.

– Det är en medveten strategi, men den är också kunddriven. Vi har flera uppdrag, som Tork och Volvo bussar, som utvecklats från nordiska uppdrag till globala uppdrag, säger Magnus Valentin, vd på Valentin & Byhr.

Förändringen innebär bland annat att byrån siktar på att delta i fler internationella pitcher, och man ska även se till att ha kompetens som klarar av det, berättar Magnus Valentin.

– De internationella uppdragen står idag för en ganska stor del av vår byråintäkt, och vi räknar med att den kommer att öka.

I samband med att den nya strategin sjösätts passar byrå också på att byta logotyp och grafisk profil, samt att göra om sajten.

– Ett profilbyte är en intern start på något nytt. Men för våra kunder, personalen och våra samarbetspartners är det också ett kvitto på att det hänt något.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Valentin Byhr

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.