Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Valentin & Byhr ökar lönsamheten

Valentin & Byhr, en av Sveriges största reklambyråer, summerar ett starkt 2012.


Publicerad 2013-08-09 07:35
Uppdaterad 2015-12-06 13:38

Ämnen i artikeln:

Siba

Dela artikeln:

Omsättningen ökade från 101 till 107 miljoner kronor, och byråintäkten växte med över 1 miljon till 80,4 (79,2) miljoner.

Rörelseresultatet ökade till 8 (6,9) miljoner kronor. Av vinsten delas 6 miljoner kronor ut till ägarna, däribland vd:n Magnus Valentin.

Medelantalet anställda var 78 under året, att jämföra med 72 under 2011. Personalkostnaderna ökade till 50,9 (45,3) miljoner kronor.

Om verksamhetens utveckling skriver Valentin & Byhr:

”Utvecklingen går kraftigt mot att kunna erbjuda marknaden ett komplett kommunikationshus med spetskompetens inom varumärkesstrategi, reklamutveckling, digitalt, pr, design, action marketing, event och effektiv reklamproduktion och att samordna samtliga kommunikationsaktiviteter för våra kunder”.

Om 2013 skriver byrån:

”2013 har börjat starkt, med ytterligare en ny, stor kund, ett antal nyanställningar och fortsatt utveckling på att stärka kommunikationshuset. Inte minst med en kraftig satsning inom digital kompetens och pr”.

LÄS OCKSÅ:

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.