Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Valentin & Byhr ökar lönsamheten

Publicerad: 9 Augusti 2013, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Valentin & Byhr, en av Sveriges största reklambyråer, summerar ett starkt 2012.


Ämnen i artikeln:

SibaValentin Byhr

Omsättningen ökade från 101 till 107 miljoner kronor, och byråintäkten växte med över 1 miljon till 80,4 (79,2) miljoner.

Rörelseresultatet ökade till 8 (6,9) miljoner kronor. Av vinsten delas 6 miljoner kronor ut till ägarna, däribland vd:n Magnus Valentin.

Medelantalet anställda var 78 under året, att jämföra med 72 under 2011. Personalkostnaderna ökade till 50,9 (45,3) miljoner kronor.

Om verksamhetens utveckling skriver Valentin & Byhr:

”Utvecklingen går kraftigt mot att kunna erbjuda marknaden ett komplett kommunikationshus med spetskompetens inom varumärkesstrategi, reklamutveckling, digitalt, pr, design, action marketing, event och effektiv reklamproduktion och att samordna samtliga kommunikationsaktiviteter för våra kunder”.

Om 2013 skriver byrån:

”2013 har börjat starkt, med ytterligare en ny, stor kund, ett antal nyanställningar och fortsatt utveckling på att stärka kommunikationshuset. Inte minst med en kraftig satsning inom digital kompetens och pr”.

LÄS OCKSÅ:

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SibaValentin Byhr

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev