Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

"Vägen till läsning" ledde till guld

Publicerad: 20 April 2016, 19:49
Uppdaterad: 20 April 2016, 20:16

Åkestam Holst vinner guldägget i Tidningsannons.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstGuldägget

Åkestam Holst vinner guldägget i Tidningsannons för Pressbyråns kampanj "Vägen till läsning".Ett initiativ för att stå upp för läsandet och få upp den sjunkande läsförståelsen bland unga.

Motiveringen till vinsten lyder: "Årets guldägg i print är framför allt välskriven. Och framför allt riktigt fin. Och framför allt relevant. Dessutom känns den ny, kul, originell och, tja, kort och gott, som ett givet guldägg i tidningsannonsering 2016."

VINNARE TIDNINGSANNONS

Guldägg:             "Vägen till läsning"/ Pressbyrån/ Åkestam Holst

Silverägg:            "Mjölklobbyn VS Oatly"/ Oatly/ Forsman & Bodenfors

                           "Nyttig Halloween" / ICA/ King

                           "Regnbågskamouflage"/ Försvarsmakten/ DDB Stockholm

Diplom:                "Mitten på Bullen"/ Pågen/ DDB Göteborg

                            "Köp tidningen på riktigt"/ Situation Stockholm/ Volt

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstGuldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.