Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Utdelning för Goss i Direct

Publicerad: 22 juni 2009, 18:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Det blev två brons för Goss i Direct. Dessutom kvalade byrån in på topp 3 i Agency of the Year.


Goss fick dela tredjeplatsen i Agency of the Year med belgiska Happiness och tyska Lukas Lindemann Rosinski. Tvåa blev australiensiska Cummins Nitro och toppar listan gör spanska Shackleton.

– Det känns oerhört stort, vi pratar ju om världen här. Det är något som rankas högt, i alla fall i min bok, säger Gunnar Skarland, ad på Goss och medlem av Direct-juryn.

Goss vann brons för Göteborgs Räddningsmission, samt för cykelhandlaren Sportspec.

Kampanjen ”Best Job in the World” av Cummins Nitro tog hem Grand Prix. Byrån vann även Grand Prix i PR för samma kampanj.

– Den var ganska given som Grand Prix, det tyckte jag man kände redan när kampanjen drog igång. Jag kan tänka mig att den vinner även i fler kategorier.

Var det hög nivå på bidragen?

– När man vaskat ut shortlist så är det hög nivå, men innan dess så är det mycket som inte är bra. Jag hade trott att allt skulle vara bra, men sedan är det ju också mycket bra som inte får plats på shortlist.

Se hela vinnarlistan här till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.