Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Uppsala Universitet till Zellout

Publicerad: 14 Juli 2016, 07:10
Uppdaterad: 14 Juli 2016, 07:14

Zellout vinner Uppsala Universitets ramavtalsupphandling för kommunikationstjänster.


Ämnen i artikeln:

Zellout

Zellout vinner Uppsala Universitets ramavtalsupphandling avseende kommunikationstjänster, och blir etta i rangordningen av tre byråer som tilldelats ett ramavtal med universitetet.

De övriga två byråerna är Kärnhuset Järnfeldt Karlsson samt Hillmarketing.

– Det ska bli fantastiskt kul att få jobba med Uppsalas starkaste varumärke. Uppsala Universitet är det som människor allra mest förknippar med Uppsala, i Sverige och ute i världen, säger Ulrika Moström Ågren, vd på Zellout, i ett pressmeddelande.

Enligt Zellout fick byrån höga betyg för såväl referensmaterial som för den inlämnade pitchen.

– Det som känns särskilt bra är att vi bedömts på en pitch som både är strategisk och väldigt kreativ. Vi vågade utmana i idén och i kanalval. Att Uppsala Universitet ger oss höga poäng för detta gör att vi tror vi på ett mycket bra och givande samarbete, fortsätter Ulrika Moström Ågren.

Ramavtalet löper över ett år med möjlighet till att förlänga med ett år i taget i ytterligare tre år.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.