Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Upplands lokaltrafik söker digital reklambyrå

Publicerad: 8 September 2014, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Upplands lokaltrafik upphandlar kommunikationsbyrå med digital kompetens.


Landstinget i Uppsala län, som driver lokaltrafiken genom Upplands lokaltrafik, upphandlar en "strategisk och kreativ kommunikationsbyrå med digitalt fokus".

Nuvarande byrå är Uppsalabyrån Zellout, som nu riskerar att tappa uppdraget.

– Vi är väldigt nöjda med dem men efter fyra år är det dags att upphandla. Den stora skillnaden den här gången är att vi behöver digital strategisk kompetens, paralellt med den kreativa delen. Det ligger i tiden, digital marknadsföring och sälj, säger Angelique Prinz Blix, marknadschef på UL, till Dagens Media.

UL har den senaste tiden haft stort fokus på att digitalisera sina tjänster. Resekort laddas via nätet och i dagarna släpps en ny app där resenärerna kan köpa biljetter. UL:s målsättning är att fördubbla antalet resor till år 2020, vilket ställer stora krav på säljdriven marknadsföring, menar Angelique Prinz Blix.

–  Det här är en sju miljoner kronors-affär, inklusive medieköp. Vi är en växande bransch överhuvudtaget och vi bor och lever i en region som utvecklas. Vi har en bra produktportfölj och ett starkt varumärke så de finns goda möjligheter för den som får uppdraget.

Sista dagen att lämna in anbud är den 16 oktober. Avtalet löper på två år med chans till förlängning ett år i taget, i högst fyra år.

UL omsätter cirka 1,6 miljarder kronor per år.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.