Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

UPPDATERAD: Netonnet väljer Momentum

Publicerad: 3 Juli 2017, 08:54
Uppdaterad: 3 Juli 2017, 10:06

Daniel Wallin, Susanne Blomster, Marcus Näslund och Anders Collin.

UPPDATERAD. Netonnet ska ta fram nytt kommunikationskoncept och väljer Momentum för att utföra uppdraget.


Ämnen i artikeln:

NetonnetMomentum

I början av juni stod det klart att Ulrika Sothell tar över som marknadschef för Netonnet. Hon lämnade då en tjänst som strategisk projektledare på kommunikationbyrån Momentum.

Nu står det klart att det är just Momentum som får uppdraget att förtydliga kommunikationen mellan företaget och kunderna.

– Det kändes självklart för mig att välja Momentum för det här jobbet. Jag vet vad de går för samt vad de kan göra och jag känner mig trygg i den kunskap som finns på byrån, säger Ulrika Sohtell marknadschef på Netonnet, i en kommentar.

I sin kommunikation vill Netonnet göra det klart för sina kunder att de alltid gör "en god affär" hos dem. Under sommaren kommer den nya byrån ta fram ett nytt varumärkeskoncept för Netonnet.

– Netonet har tillsammans med Happy F&B gjort ett gediget arbete och har skapat en ny varumärkesplattform. Nu ska vi bygga kommunikation utifrån den plattformen. Ett nytt kommunikationskoncept ska tas fram som ska förtydliga Netonnets strategi, säger Anders Collin, vd och projektledare på Momentum, till Dagens Media.

Än så länge är det för tidigt att säga vad uppdraget innebär rent ekonomiskt för byrån men Anders Collin säger att man inte kommer anställa några fler medarbetare i dagsläget för att ta sig an uppdraget.

– I grunden så är det glädjande att få göra det vi är bra på. Vi har förhoppningar på att vi ska utveckla uppdraget vidare men vi kan inte räkna hem uppdraget för flera år framåt, utan nu gäller det att jobba hårt, skapa en trygghet och göra kunden nöjd.

Arbetsgrupp från Momentum som ska arbeta med Netonnet:

Marcus Näslund, CDAnders Collin, ProjektledareSusanne Blomster, ADDaniel Wallin, Copy

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NetonnetMomentum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.