Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Uppåt för Content Innovation

Publicerad: 24 Februari 2016, 07:35
Uppdaterad: 24 Februari 2016, 07:45

Contentbyrån Content Innovation växer med 36 procent under bolagets tredje verksamhetsår.


Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Content Innovation ökar omsättningen med 36 procent till 15,5 miljoner kronor. Det visar bokslutet för bolagets brutna räkenskapsår som sträcker sig från oktober 2014 till och med september 2015.

Rörelseresultatet landar på 2 miljoner kronor, en ökning på 33 procent jämfört med föregående verksamhetsår.

Under året har byrån fått in kunder som Hyundai, Björn Borg och Tradera.

Medeltalet anställda har ökat från 10 till 10,5 tjänster.

Byrån räknar med ytterligare tillväxt i år:

”Prognosen för det brutna räkenskapsåret 2016 visar på fortsatt stark ökning i både omsättning och resultat. Framåt ligger fokus på tillväxt och en ännu tydligare profilering som en digital fullservicebyrån med content marketing som utgångspunkt. Content Innovation ska vara den mest affärsdrivna contentbyrån. Den som tar ansvar hela vägen från koncept till konvertering, lojalitet och merförsäljning”, skriver man i bokslutet.

Content Innovation startades i slutet av 2011 av de två Spoon-avhopparna Lars Frank och Per Boström.

Kort därpå anslöt även Andreas Leijon, tidigare affärsutvecklingschef och chefredaktör på IDG, för att bli vd och delägare på byrån.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.