Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Uppåt för AWB

Publicerad: 6 Augusti 2009, 03:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Men kostnaderna går åt samma håll.


AWB jobbar med kunder främst inom mode- och livsstilssegmentet. På kundlistan finns namn som Pub, Nike, Grolsch, Wesc och Electrolux.

Under 2008 uppgick intäkterna till 8,6 miljoner kronor - en ökning på 32 procent jämfört med förra bokslutsperioden (som omfattade juli 2006 till december 2007).

Men kostnaderna ökade snabbare och rörelseresultatet blev 31.952 kronor (377.832).

Resultatet på sista raden skrevs till 34.092 (164.397).

Byrån hade i snitt 10 anställda (5) och personalkostnader på knappt 3,2 miljoner (2,3).

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.