Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

United Minds ska växa – köper bolag

Publicerad: 15 April 2010, 06:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Primegruppens undersökningsföretag United Minds ska växa rejält under 2010.


Miles/Cut heter bolaget som United Minds nu köper. Bolagets grundare, och enda anställda, Leif Geiger följer med på köpet.

– Leif jobbar väldigt nära det vi gör, men mer med varumärkesarbete. Där behöver vi stärka vår kompetens. Detta är ett sätt för oss att flytta fram våra positioner ytterligare, säger Marie Söderqvist, vd och grundare United Minds.

Tidigare har Leif Geiger varit med och startat webbundersökningsföretaget Cint samt varit chef på reklambyrån Rå.

Miles/Cut, specialiserat på konsumentinsikt och varumärkesutveckling, omsatte knappt tre miljoner kronor under sitt senaste räkenskapsår. På kundlistan finns bland annat Ericsson ConsumerLab, Svensk Mjölk och Malmö högskola.

Denna artikel är tidigare publicerad i Dagens Medias papperstidning #7 2010.

Läs hela artiklen i DM Plus. 

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.