Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Unionen byter mediebyrå

Publicerad: 11 September 2015, 06:44
Uppdaterad: 16 December 2015, 15:28

Unionen väljer Adon som ny mediebyrå. Carat tappar uppdraget.


Ämnen i artikeln:

AdonUnionenCarat

Unionen genomför just nu en mediebyråupphandling, och enligt uppgift till Dagens Media har fackförbundet valt att byta till Adon.

– Det stämmer bra. Vi håller på att avsluta upphandlingen och valet faller på Adon, säger Fredrik Nilsson, marknadschef på Unionen, till Dagens Media.

Unionen, som är den största annonsören bland de svenska fackförbunden, har under många års tid jobbat med Dentsu Aegis-ägda Carat.

Carat deltog i upphandlingen tillsammans med andra byråer med kollektivavtal, vilket är ett krav från Unionen.

– Av de som fanns med i upphandlingen så är Adon den byrå som vi tror att vi kan samarbeta bäst med, säger Fredrik Nilsson.

Planerar ni några större förändringar beträffande era medieinvesteringar?

– Vi ser hela tiden över vår mediemix. Det är en ständig utveckling för att hitta det som ger effekt och önskat resultat.

Ska ni göra fler byråförändringar?

– Vi ser ständigt över vilka vi samarbetar med, men det är inget annat som ligger i pipen just nu. Det är bara mediebyrå som vi har upphandlat.

LÄS OCKSÅ:

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AdonUnionenCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.