Unionen byter mediebyrå

Unionen väljer Adon som ny mediebyrå. Carat tappar uppdraget.

Unionen genomför just nu en mediebyråupphandling, och enligt uppgift till Dagens Media har fackförbundet valt att byta till Adon.

– Det stämmer bra. Vi håller på att avsluta upphandlingen och valet faller på Adon, säger Fredrik Nilsson, marknadschef på Unionen, till Dagens Media.

Unionen, som är den största annonsören bland de svenska fackförbunden, har under många års tid jobbat med Dentsu Aegis-ägda Carat.

Carat deltog i upphandlingen tillsammans med andra byråer med kollektivavtal, vilket är ett krav från Unionen.

– Av de som fanns med i upphandlingen så är Adon den byrå som vi tror att vi kan samarbeta bäst med, säger Fredrik Nilsson.

Planerar ni några större förändringar beträffande era medieinvesteringar?

– Vi ser hela tiden över vår mediemix. Det är en ständig utveckling för att hitta det som ger effekt och önskat resultat.

Ska ni göra fler byråförändringar?

– Vi ser ständigt över vilka vi samarbetar med, men det är inget annat som ligger i pipen just nu. Det är bara mediebyrå som vi har upphandlat.

LÄS OCKSÅ:

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2015-09-11 06.44Uppdaterad 2015-12-16 15.28

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: