Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Unilever väljer Mindshare

Publicerad: 10 Oktober 2012, 06:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

UPPDATERAD. Mindshare får fortsatt förtroende av Unilever.


I vintras gick Unilever ut i en global pitch för medieplanering och medieköp.

Nu står det klart att Unilever åter väljer Mindshare som sin mediebyrå för bland annat Sverige, Norge, Danmark och Finland.

– Det är en process som har pågått i över ett halvårs tid. Varje marknad har varit involverad från dag ett i processen och det har varit en genomlysning av allt som vi har levererat, säger Torbjörn Larsson, vd på Mindshare i Sverige, till dagensmedia.se, och fortsätter:

– Vi känner en enorm glädje över att vi har fått förnyat förtroende. Det är en fantastisk kund med höga krav och utmaningar.

Vad innebär det förnyade förtroendet för er som byrå?

– Dels är det en enorm utmaning att fortsätta leverera på högsta nivå. Dels finns det helt andra utmaningar nästkommande år än det har funnits innan. Sedan så påverkar det ju oss eftersom vi lägger ner mycket av byråns resurser på ett så här stort uppdrag.

Vad är det för utmaningar du pratar om?

– Det är inget unikt för den här kunden. Det handlar om att på djupet skapa relationer och en dialog med konsumenten och ta det hela till en ny nivå.

Vad är nästa steg?

– Nu är det att fortsätta arbetet för 2013. Vi ska få en omstart och en nystart och påbörja samarbetet med allt vad det innebär.

Unlever köpte under 2011 medier i Sverige för drygt 520 miljoner kronor brutto enligt Sifo reklammätningar.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.