Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Unilever ut i pitch

Storannonsören Unilever ser över sina mediebyråavtal, skriver Adage.com.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 13 December 2011, 12:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:47

Ämnen i artikeln:

UnileverPHDMindshare

Pitchen ska dra igång i januari. Totalt spenderar Unilever drygt 6 miljarder dollar på medier globalt, enligt Adage.com.

I dag jobbar Unilever med Mindshare i Nordamerika och Västeuropa, PHD i Kina och Centraleuropa, samt Initiative i Latinamerika.

Bland andra Mindshare och PHD är inbjuda till pitchen, skriver Adage.com.

– Vi vill säkerställa att vi har de allra bästa byråerna för att kunna leverera vår vision – att fördubbla vår verksamhet samtidigt som vi minskar vårt avtryck på miljön. Vi kommer bland annat att utvärdera strategisk förmåga och hur väl byråerna genomför kampanjerna, säger Luis Di Como, global mediechef på Unilever, till Adage.com.

I Sverige jobbar Unilever med Mindshare.

Ämnen i artikeln:

UnileverPHDMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.