Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Unilever ut i pitch

Publicerad: 13 December 2011, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:47

Storannonsören Unilever ser över sina mediebyråavtal, skriver Adage.com.


Ämnen i artikeln:

UnileverPHDMindshare

Pitchen ska dra igång i januari. Totalt spenderar Unilever drygt 6 miljarder dollar på medier globalt, enligt Adage.com.

I dag jobbar Unilever med Mindshare i Nordamerika och Västeuropa, PHD i Kina och Centraleuropa, samt Initiative i Latinamerika.

Bland andra Mindshare och PHD är inbjuda till pitchen, skriver Adage.com.

– Vi vill säkerställa att vi har de allra bästa byråerna för att kunna leverera vår vision – att fördubbla vår verksamhet samtidigt som vi minskar vårt avtryck på miljön. Vi kommer bland annat att utvärdera strategisk förmåga och hur väl byråerna genomför kampanjerna, säger Luis Di Como, global mediechef på Unilever, till Adage.com.

I Sverige jobbar Unilever med Mindshare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

UnileverPHDMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev