Unibet väljer Tre Kronor

Spelbolaget Unibets mediebyråpitch är avgjord – och Tre Kronor håvar in ännu en kund.

Enligt uppgift till dagensmedia.se deltog Maxus, Bizkit och Tre Kronor i slutomgången av Unibets pitch.

Nu står det klart att Tre Kronor står som segrare för den svenska delen av uppdraget.

Kontot låg tidigare hos Starcom.

– Vi valde att inte ställa upp i pitchen. De har gjort en hel del förändringar och vi med, säger Johan Sjökvist, vd för Starcom.

Han säger att Unibet var ett ”medelstort” uppdrag för Starcom. Unibet köpte medieutrymme för 83 miljoner kronor brutto under 2010, enligt Sifo Reklammätningar.

Dagensmedia.se har sökt Niclas Fröberg, vd för Tre Kronor, samt Andreas Slätt marknadschef för Unibet i Sverige.

Erik Wisterberg

Publicerad 2011-02-14 15.05Uppdaterad 2015-12-06 15.21

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: