Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Unibet väljer Tre Kronor

Spelbolaget Unibets mediebyråpitch är avgjord – och Tre Kronor håvar in ännu en kund.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Februari 2011, 15:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:21

Ämnen i artikeln:

UnibetTre KronorStarcom

Enligt uppgift till dagensmedia.se deltog Maxus, Bizkit och Tre Kronor i slutomgången av Unibets pitch.

Nu står det klart att Tre Kronor står som segrare för den svenska delen av uppdraget.

Kontot låg tidigare hos Starcom.

– Vi valde att inte ställa upp i pitchen. De har gjort en hel del förändringar och vi med, säger Johan Sjökvist, vd för Starcom.

Han säger att Unibet var ett ”medelstort” uppdrag för Starcom. Unibet köpte medieutrymme för 83 miljoner kronor brutto under 2010, enligt Sifo Reklammätningar.

Dagensmedia.se har sökt Niclas Fröberg, vd för Tre Kronor, samt Andreas Slätt marknadschef för Unibet i Sverige.

Ämnen i artikeln:

UnibetTre KronorStarcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.