Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Unibet väljer Nakedgrundare

Publicerad: 5 Februari 2013, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:57

UPPDATERAD. Unibet är Folket Sthlms första kund, kan dagensmedia.se avslöja.


Ämnen i artikeln:

Unibet

Det är tillsammans med Elin Lager och Marcus Evertsson från Perfect Fools som Naked-grundarna Fredrik Svensson och Johan Falk har startat den nya reklambyrån Folket Sthlm.

Byråns första kund är alltså Unibet, kan dagensmedia.se avslöja. Därmed får Folket Sthlm-grundarna fortsatt förtroende, då Unibet tidigare varit kund hos både Naked och Perfect Fools.

– Vi har jobbat med de här personerna historiskt och vet vad de går för, vet att de är duktiga. Sen attraheras vi av att de bygger ett team utifrån kunden. Ibland kan man känna när man jobbar med reklambyårer att det har många olika saker på gång och man får jobba för uppmärksamheten. Folket Sthlm har fokus enbart på oss till att börja med, säger Unibets Sverigechef Claes Bergström till dagensmedia.se.

Under 2012 köpte Unibet medieutrymme för 232 miljoner kronor brutto enligt Sifo reklammätningar. Det gör spelbolaget till en av Sveriges största annonsörer.

Uppdraget har också lett till att Folket Sthlm stärker upp med kreatören Kjell Doktorow, som tidigare arbetat på Paradiset och DDB, samt projektledaren Veronica Wahlbeck som hämtas från Perfect Fools.

– För oss som nystartad byrå är det fantastiskt att få chansen att jobba med en av Sveriges största annonsörer. Vi har lyckats sätta ihop ett mycket kompetent team för Unibet och vi är sjukt laddade på att sätta igång med att leverera, säger Fredrik Svensson i ett pressmeddelande, som skickats ut strax efter att dagensmedia.se kunde berätta om den nya kunden.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Unibet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev