Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

UM är Spotifys nya mediebyrå

Publicerad: 16 Augusti 2017, 09:17
Uppdaterad: 16 Augusti 2017, 09:46

Musikstreamingtjänsten Spotify har valt Universal McCann till sina nya globala mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Det skriver tidningen Adweek, som hänvisar till källor med insyn i beslutsprocessen.

Den globala byrån, med huvudkontor i New York, uppges ha konkurrerat ut både Vizeum och Zenith Optimedia i kampen om storkunden.

En representant från Spotify ska ha bekräftat ett samarbete med UM, men inte velat kommentera byråvalet ytterligare.

Enligt Adweek spenderar Spotify mellan 40 till 50 miljoner årligen på medieköp, varav drygt 16 miljoner dollar satsas på kampanjer i USA.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.