Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

Twitterklänning och Svettmaskin ställs ut i London

Publicerad: 31 Oktober 2013, 12:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Reklambyrån Deportivo är en av ett tiotal utställare som kommer att delta vid den internationella mässan Most Contagious i London.


Ämnen i artikeln:

Deportivo

Mässan Most Contagious som äger rum i London och New York den 11 december visar upp innovativa reklamlösningar som fått stort internationellt genomslag.

Nu står det klart att svenska Deportivo blir en av totalt ett tiotal byråer som fått förfrågan att ställa ut.

Deportivo kommer att vara på plats med två hyllade kampanjer "Twitterklänningen" och en "Sweat for water".

Twitterklänningen togs fram i samarbete med Comviq för jämställdhetsorganisationen Crossing Boarders i syfte att underlätta för ungas röster att nå ut under Almedalsveckan. Klänningen kopplas upp mot nätet och visar vad som twittras.

Svettmaskinen som utvinner svett ur kläder och renar det till drickbart vatten togs fram tillsammans med Unicef och Gothia Cup i syfte att lyfta barns rätt till rent vatten.

– Det är jättestort för oss. Most Contagious tagline är "a roadmap for the immediate future". Att få vara en liten del på framtidskartan är fantastiskt, säger Mattias Ronge, vd på Deportivo till Dagens Media.

Att Deportivo blev ombedda att ställa ut tror han beror på att byråns strategi från början varit att se till att få uppmärksamhet internationellt.

– Vi har märkt att när utländska medier skriver om våra projekt blir de även mer uppmärksammade i Sverige.

Just nu håller byråmedarbetarna på att fundera kring de praktiska detaljerna under utställningen.

– Kommer det till exempel att vara en aktiv svettmaskin och kommer Twitterklänningen att hämta in tweets från Most Contagious.

Deportivo vann nyligen en 100-wattare för kampanjen "Sweat for water".

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Deportivo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev