Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Två svenskar i Clios Dream Team

Publicerad: 20 Maj 2011, 05:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Den internationella reklamtävlingen Clio Awards samlar tolv av världens bästa kreatörer för att bekämpa cancer. Sverige är väl representerat.


Clio Dream Team är ett nytt initiativ och de handplockade medlemmarna ska fungera som rådgivare till organisationen Stand up to Cancer. Av drömlagets tolv medlemmar är alla män. Två svenskar tar plats i uppställningen.

Nedan följer hela Clio Dream Team:  

Nicke Bergström, Mother New York

Linus Karlson, Chairman, Chief Creative Officer, McCann Erickson NY & London

Lars Bastholm, Chief Digital Creative Officer, Ogilvy North America

Jay Benjamin, Chief Creative Officer, Leo Burnett New York

Tony Granger, Global Chief Creative Officer, Y&R

Michael Lebowitz, Founder and CEO, Big Spaceship

David Lubars, Chairman/Chief Creative Officer, BBDO North America

Guy Mastrion, Chief Global Creative Officer, Palio

Hugh McGilligan, U.S. Director of Brand Planning, Hill & Knowlton

Bruce Rooke, Chief Creative Officer, GSW Worldwide

Michael Schreiber, Executive Creative Director, AgencyRx

Faris Yakob, Chief Innovation Officer, MDC Partners

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.