Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Två svenska Grand Prix i Eurobest

Publicerad: 4 December 2014, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Forsman & Bodenfors och Ingo fick båda ta emot Grand Prix i Eurobest i Helsingfors.


Ämnen i artikeln:

Eurobest

"Epic Split" fortsätter att skörda framgång för Forsman & Bodenfors. Under reklamtävlingen Eurobest i Helsingfors fick byrån ta emot ett Grand Prix i kategorin Film samt flera guld, silver och brons.

Forsman & Bodenfors utsågs också till årets "Independent Agency of the Year". Som Dagens Media tidigare berättat blev Volvo Lastvagnar "Advertiser of the Year".

Också Ingo fick ett Grand Prix, i kategorin Design, för "Dill" för Lidl. Byrån vann flera priser för samma kampanj.

DDB Stockholm, ANR BBDO, Saatchi & Saatchi är andra svenska byråer som fick ta emot pris.

I Eurobest Young Creatives knep Dagens Medias bloggare, Cohn & Wolfe-konsulterna Linnéa Rinäs och Joseph Borenstein, förstaplatsen.

Flest priser i Eurobest fick Storbritannien, följt av Tyskland och Frankrike.

 

Här är alla svenska vinnare:

 

Branded Content

Guld: Epic Split, Volvo Lastvagnar, Forsman & Bodenfors

Silver: Living with lag, Ume.net, ANR BBDO och Made by Sweden, Volvo Personvagnar, Forsman & Bodenfors

 

Film Craft

Guld: Epic Split,  Volvo Lastvagnar, Forsman & Bodenfors och Made by Sweden ft. Robyn, Volvo Personvagnar, Forsman & Bodenfors

Silver:  Epic Split,  Volvo Lastvagnar, Forsman & Bodenfors (2 silver)

Brons: Epic Split, Volvo Lastvagnar, Forsman & Bodenfors och Made by Sweden ft. Robyn, Volvo Personvagnar, Forsman & Bodenfors

 

Design

Grand Prix: Dill, Lidl, Ingo

Guld: Identitet, Historiska museet, Bold

Silver: Dill, Lidl, Ingo

Brons: Wow! No cow, Oatly, Forsman & Bodenfors

 

Direct

Silver: Are you Klaus-Heidi?, Lufthansa, DDB och Bosses Milk, Lidl, Ingo

Brons: Virus Outbreak, Elmsta 3000 Horror Fest, Saatchi & Saatchi och Bosses Milk, Lidl, Ingo

 

Film

Grand Prix: Epic Split, Volvo Lastvagnar, Forsman & Bodenfors

Guld: The greatest story, Unicef, Forsman & Bodenfors

 

Interactive

Guld: Build with Chrome 2.0, Google/Lego, North Kingdom

Silver: Build with Chrome 2.0, Google/Lego, North Kingdom och Blowing in the wind, Apoteket Hjärtat, Åkestam Holst

Brons: Build with Chrome 2.0, Google/Lego, North Kingdom, Taxi Trails, Taxi Stockholm, King,  Xperia Football Cancellation, Sony Mobile, CP+B och Living with lag, Ume.net, ANR BBDO

 

Media

Guld: Bosses milk, Lidl, Ingo

Silver: Blowing in the wind, Apotek Hjärtat, Åkestam Holst och A hair raising message, Barncancerfonden, Garbergs (2 silver)

Brons: Bosses milk, Lidl, Ingo

 

Mobile

Brons: First Track, Helly Hansen, Forsman & Bodenfors (2 brons) och The Fun Queue, Liseberg, Shout

 

Outdoor

Silver: Blowing in the wind, Apotek Hjärtat, Åkestam Holst

Brons: A hair raising message, Barncancerfonden, Garbergs (2 brons) och Play in the shade, Cancerfodnen, Volontaire

 

PR

Brons: A planet that calls for a change, Blocket, Jung Relations, Piece of thrash penalty, Ecpat, Prime, An auction based on emotions, Kosta Boda Orrefors, Ellermore, Living with lag, Ume.net, ANR BBDO och Scandic to go, Scandic hotels, Prime

 

Promo & Activation

Silver: Bosses milk, Lidl, Ingo

Brons: Blowing in the wind, Apotek Hjärtat, Åkestam Holst (2 brons), Are you Klaus-Heidi, Lufthansa, DDB och Bosses milk, Lidl, Ingo

LÄS OCKSÅ:

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Eurobest

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.