Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Två nya kunder till Shout

Publicerad: 23 Oktober 2013, 10:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Reklambyrån Shout växer med två nya kunder. Bland annat ska byrån väcka liv i handbollsklubben Redbergslids IK.


Ämnen i artikeln:

Shout

Redbergslids IK var tidigare en av Sveriges mest framgångsrika handbollsföreningar, men har de senaste åren fört en tynande tillvaro – både sportsligt och ekonomisk, berättar Shouts vd och projektledare Stefan Gustafsson.

Men nu ska byrån alltså väcka liv i varumärket igen. Just nu håller Shout på att ta fram ett grafiskt manér till klubben.

– Redbergslid fyller 100 år 2016 och inför jubileet har vi fått i uppdrag att positionera klubben och hitta tillbaka till en identitet som visar att man är hela Göteborgs handbollsklubb, säger Stefan Gustafsson till Dagens Media.

– Vi tror att handbollen som sport skulle kunna bli mycket större i Göteborg än vad den är idag.

Samtidigt har Shout fått in yrkesklädesföretaget Grolls i portföljen genom klassisk kundbearbetning. Företaget tillverkar och säljer kläder för bland annat vårdföretag, restauranger och kommuner, och har idag 30 butiker.

– Grolls har nyligen bytt ägare så det finns tillväxtplaner där kedjan ska bli rikstäckande. Vi ska se till att de agerar som en kedjan med alla de synergieffekter och fördelar som finns med det.

Grolls äger bland annat det välkända varumärket Björnkläder.

– Uppdraget handlar om hur vi ska positionera Grolls på marknaden och dra nytta av Björnkläders varumärke. Just nu jobbar vi med en förstudie.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Shout

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.