Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Två Guldägg i design ska delas ut

Publicerad: 9 December 2015, 09:11
Uppdaterad: 9 December 2015, 14:44

Guldägget delar kategorin Design i två.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Under Guldäggsgalan 2016 kommer två Guldägg i design att delas ut, i kategorierna identitetsdesign och förpackningsdesign. 

– Design blir en allt viktigare faktor för att bygga starka varumärken. Därför tycker jag att det är väldigt roligt att vi i år har två guldägg för design, identitetsdesign och förpackningsdesign. Det visar också att Gulägget som tävling speglar hur vår bransch faktiskt utvecklas, säger Marie Rudolphie, ledamot i KOMMs styrelse samt i Guldäggets tävlingsgrupp och till vardags vice vd på Identity Works, i ett pressmeddelande.

I kategorin förpackningsdesign, ska olika former av paketering av ett varumärkes produkt eller tjänst bedömas.

Den andra nya katergorin är identitesdesign, som innefattar visualiseringar av ett varumärkes identitet. Det kan vara i form av grafiska eller rörliga identitetsprogram, olika former av fysiska, kommersiella miljöer, som till exempel konceptbutiker, utställningar och restaurangkoncept men också tryckt material, som till exempel böcker, affischer och magasin. 

Dessutom utökas kategorin hantverk med en fjärde underkategori som heter grafisk form, som bedömer redaktionell formgivning. Det kan till exempel vara böcker, magasin och affischer.

Inlämningen öppnar idag med deadline 27 januari.

Guldäggsgalan äger rum den 20 april 2016.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.