Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Två Clio-guld till Forsman & Bodenfors

Publicerad: 19 Maj 2011, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

Forsman & Bodenfors och Jung von Matt plockade hem tre guld till Sverige i den internationella tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Clio AwardsJung von MattForsman Bodenfors

Det var igår som den årliga tävlingen Clio Awards gick av stapeln. Totalt sett var tjugo svenska bidrag nominerade, medan tre bidrag lyckades plocka hem ett guld.

Framför allt blev tävlingen en framgång för Forsman & Bodenfors, som fick två guld för kampanjen "Homemade is best" för Ikea. Kampanjen belönades guld i kategorierna "Interactive campaign" och "Direct marketing".

Även Jung von Matt lyckades kamma hem ett guld i kategorin "Innovative media" för kampanjen "Mini Getaway Stockholm".

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev