Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Två Clio-guld till Forsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors och Jung von Matt plockade hem tre guld till Sverige i den internationella tävlingen.


Publicerad 2011-05-19 07:29
Uppdaterad 2015-12-06 15:09

Ämnen i artikeln:

Clio Awards

Dela artikeln:

Det var igår som den årliga tävlingen Clio Awards gick av stapeln. Totalt sett var tjugo svenska bidrag nominerade, medan tre bidrag lyckades plocka hem ett guld.

Framför allt blev tävlingen en framgång för Forsman & Bodenfors, som fick två guld för kampanjen "Homemade is best" för Ikea. Kampanjen belönades guld i kategorierna "Interactive campaign" och "Direct marketing".

Även Jung von Matt lyckades kamma hem ett guld i kategorin "Innovative media" för kampanjen "Mini Getaway Stockholm".

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.