Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Två brons i Promo & Activation

Publicerad: 22 juni 2015, 18:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:57

Fem nomineringar resulterade i två lejon i Promo & Activation.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Åkestam Holst och Forsman & Bodenfors får gå hem med varsitt bronslejon i Promo & Activation.

Åkestam Holst vinner för flygplatsbolaget Swedavia och kampanjen ”Charity Arcade”, där gamla arkadspel som Pac-Man och Space Invaders kunde spelas av besökarna på Arlanda och Landvetter. Mynt från vilket land som helst fungerade i maskinerna och överskottet skänktes till Röda Korset.

Forsman & Bodenfors tar hem sitt brons för den uppmärksammade kampanjen med Zlatan Ibrahimovic. Inför en match med PSG tatuerade fotbollsstjärnan in namnen på 50 svältande personer på sin kropp för att uppmärksamma FN:s globala livsmedelsprogram.

Totalt delades 117 lejon ut i Promo & Activation.

 

Samtliga svenska vinnare

Åkestam Holst ”Charity Arcade” Swedavia – BRONS

Forsman & Bodenfors ”805 million names” UN World Food Programme – BRONS

Kolla in alla vinnare i dokumentet här uppe till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev