Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

TV drabbas hårdast av Apotekets reklamstopp

Publicerad: 25 September 2009, 10:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Apoteket har spenderat mer än hälften av sin mediebudget i tv under året.


Enligt siffror från Sifo Reklammätningar framtagna för Dagensmedia.se har Apoteket köpt medieutrymme för 61 bruttomiljoner under årets första halvår.

53 procent, eller 32 miljoner kronor, av dessa spenderades i tv.

Resterande del lade Apoteket på printannonsering, med undantag för en procent som lades på bioannonsering.

En betydande andel, 24 procent spenderade Apoteket på annonser i landsortspress.

Internetinvesteringarna syns inte i Sifos siffror, som även är utan rabatter.

 

• TV 32,2 miljoner kronor

• Landsortspress 14,4 miljoner kronor

• Morgonpress storstad 10,4 miljoner kronor

• Populärpress 1,5 miljoner kronor

• Kvällspress 1,1 miljoner kronor

• Bio 0,7 miljoner kronor

• Fackpress 0,4 miljoner kronor

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.