Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Tufft år för Saatchi & Saatchi

Publicerad: 4 Augusti 2011, 06:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

2010 blev ett riktigt hundår för reklambyrån Saatchi & Saatchi. Omsättningen halverades samtidigt som byrån gick med förlust.


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Saatchi & Saatchis omsättning minskade från 90 miljoner kronor till 46 miljoner kronor under 2010. Det visar ett färskt bokslut.

Även byråintäkten sjönk och landade på 20 miljoner kronor, att jämföra med 2009 då byråintäkten var 27 miljoner kronor.

Totalt sett gjorde byrån en rörelseförlust på -1,4 miljoner kronor, vilket är en kraftig försämring jämfört med året innan då byrån gjorde en vinst på 500 000 kronor.

Trots det var 2010 det första året som byrån redovisade röda siffror och vd Hans Sydow skriver i bokslutet att han är hoppfull inför 2011.

Han förklarar 2010 års resultat med att byrån tappade storkunden IF samtidigt som en annan kund pausade reklaminvesteringarna.

Sedan bokslutet lämnades in har Saatchi & Saatchi fått in de nya kunderna Kavli, Handelsbanken och Plan Sverige.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.